Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Egy 20 éves kocsinál (pl régi...

Egy 20 éves kocsinál (pl régi Swift, vagy bármi más) ha nagyjából szép az alja, akkor ennek megőrzése érdekében milyen időközönként kell az alját kezeltetni?

Figyelt kérdés

2002-es a Swiftem, elég jó állapotú az alja, nem akarom, hogy szétrohadjon. Valaki állítólag rendszeresen kezelteti a kocsija alját. Viszont egy full alváz- és üregvédelem 100-150 ezerbe kerül állítólag. Évente ezt eljátszani elég húzós. Vagy elég egyszer megcsináltatni, utána nem kell rendszeresen kezeltetni évekig? Hogy működik ez?


Amúgy ha egy 2002-es Swiftnek viszonylag jó az alja, akkor gondolom, hogy az elmúlt években biztos kapott már ilyen-olyan védelmet, különben már elkezdett volna rohadni. (Ezt józan paraszti ésszel gondolom, laikusként.)

Másfél hónapja az enyém, ezért feltételezek csak.



2023. szept. 10. 10:17
 1/9 anonim ***** válasza:
66%

az én szwifem csak 18 éves múlt, most volt műszaki vizsgán. Egy körömnyi rozsda sincs sehol.

Az csinálom, hogy minden műszaki vizsga után aknából lefújom az üregeket, és a rozsdásodni vágyó alkatrészeket egy egyszerű márkás versenymotor-lánc kenő szprével.ez pont kitart a következő vizsgáig.(és nem csöpög a biztos nyakába)


Felülről csak a kerékjáratok rejtett zugaiba, és a küszöb lukain befújva végig mindent.


A jól tapadó, lemoshatatlan lánckenő nem volt tíz ezer sem, és két évig pihi.


Persze a kerékjáratokból a sarat nagymyomású mosón kimosom, és náhány napig hagyom száradni.

2023. szept. 10. 10:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:
100%
azt elfelejtettem, hogy ez előtti autóim ugyanígy voltak védve.
2023. szept. 10. 10:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 anonim ***** válasza:
1-es válaszoló, de a tiéd ugye már az újabb Swift, a "vasaló"? Azt pont 2005-tol kezdték gyártani, ha jól tudom? Azok még nem rozsdásodnak úgy, mint a régiek? Mert ilyeneket nézegetek éppen, csak 2007/08-as évjáratban.
2023. szept. 10. 10:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 A kérdező kommentje:
Nekem azért nem hibátlan az alja. Nyúlványok, küszöbök jók, de pl. a bal első emelési pont mögött van egy kezdődő lyukacska. Talán a jobb első emelési pont mögött is mintha barnulna a fém, de amúgy az alja korrekt állapotban van összességében.
2023. szept. 10. 10:59
 5/9 anonim ***** válasza:
100%

Én alapból évente legalább 1 szer elviszem egy teljes alvázmosásra főleg a téli időszak után amikor ez a sós latyak meg rengeteg sár felkerül azt akkor mossák le róla. De van amikor akkor is elviszem egy ilyen mosásra amikor igen csak csapadékos idő van és elég sokat mentem olyan úton ami véget a sár jócskán lehet rajta. Már ezzel is sokat segítek. Meg én 2-3 évente csekkolom a teljes alvázat akkor az üregeket beszoktam fújni üregvédővel, ahol meg látom hogy megvan kopva az alvázvédő esetleg egy pici felületi rozsda is már megjelent rajta akkor csiszolás, alapozás alvázvédőzés ha nem is telibe legalább az érintett ponton adok neki jó alaposan.


Nekem egy 2003 as G Astrám van, előző tulajdonos szerencsére nagyon vigyázott rá és az gondosan volt mindig is kezelve. Még a szokásos jellemzőbb helyeken sem kezdett el rohadni. Persze én ezt rendben is tartom hogy lehetőleg minél tovább megmaradjon. Oké 20 éves autó, de teljesen rendben van emiatt. Persze a küszöbvégeknél voltak apróbb rozsdásodások de egy apró javítással egy jó szakember megcsinálta nekem szépen.

2023. szept. 10. 11:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 anonim ***** válasza:
100%

"Viszont egy full alváz- és üregvédelem 100-150 ezerbe kerül állítólag. Évente ezt eljátszani elég húzós."


Ez az ár kb 5-6 éve volt igaz, ahol nem csak ráprüszkölnek valamit, ha nem szétszedik, tisztítják, rendesen, normális anyagokkal pl. dinitrol fújják. Ma már nem lennék meglepve ha ez is jóval drágább lenne.

De miért kellene ezt évente csináltatni? Egyszer megcsináltatod és 15-20 évig megint nincs rá gond.

20 éves autónál, ha szerkezetileg még jó állapotú, de csak pár évre tervezel vele, nem látom értelmét. Ha 20 évig biztosan hajtani fogod és majd OT a cél, akkor lehet értelme. De ma már elég ritka, hogy valaki évtizedekig ugyanazt az autót hajtja.

Nekem az egyik autóm egy 2005-ös Opel. 12 éve van nálam. Szintén szép az alja, a lemezeken, tartókon, merevítőkön, bekötési pontokon egy deka rozsda nincs. (Van aknám, rendszeresen át szoktam nézni.) Semmilyen utólagos kezelés nincs rajta, csak a gyári PVC bevonat. A csavarfejeken, lengőkarokon keresve itt-ott találni felületi pöttyöket. De messze nem barna az alja. Ez engem nem zavar. Ha 18 év alatt ilyen lett, még csak félidősnek sem mondanám. Még egyszer 18 évet röhögve kibír. Na meg a másik, hogy ezek cserélhető alkatrészek. Kap egy új lengőkart, ha már nagyon gáz állapotú és megint nincs rá gond. Továbbá mivel nálam már második autó státuszban van, megtehetem, hogy télen ha sóznak, ki se hozom a garázsból. Hát ez is egy ok, hogy miért nem viszem utólagos alvázvédelemre.

2023. szept. 10. 14:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 A kérdező kommentje:

Milyen Opel ez, hogy 2005 óta semmi kezelés nem volt rajta és nem rozsdásodik? Astra G, mint az előző válaszolóé?


Amúgy én azért akarom egy alvázvédelemre elvinni, mert nem tudom, hogy az elmúlt 21 évben volt-e rajta csinálva, elhanyagolták, vagy a gyári réteg van még rajta. Ha megcsináltatom, akkor biztosan tudom, hogy még van csinálva. Ha tudnám én is, hogy még a gyári védelem van az alján és azzal együtt rozsdamentes 15-20 év után egy autó, akkor nyilván én se csináltatnám meg. De nálam ez lutri, hogy most lett-e csinálva utólag védelem vagy nem és ha igen, akkor mikor.


Amúgy 7-8 évre legalább tervezek vele, mint az előző kocsimmal. Szintén Swift volt, 7 évet szolgált, ment volna tovább is, csak a nyúlvány és a lengőkar közbeszólt. A "új" legalább olyan állapotban van, mint az előző volt 7 éve, szóval minimum 7 évig vele is tervezek, de inkább tovább. Igyekszem vigyázni rá, és megelőzni azt, ami az előzőnél sajnos megtörtént.

2023. szept. 11. 09:14
 8/9 anonim ***** válasza:
100%

"Milyen Opel ez, hogy 2005 óta..."

H Astra. 2011-ben vettem az első tulajtól. Ő is vigyázott rá, garázsban tartotta, nem osztrák import autó volt. Én sem ridegtartásban tartottam soha. Garázsom végig volt. Sózásban nem viszem ki, esőben is csak ha muszáj. Nem esik nehezemre pár évente levenni a dobbetéteket és ott is kitakarítani. Talán ez az a pont, ami ennél a típusnál a legkritikusabb, ha elhanyagolják. Jó 6-8 éve azt vettem észre, hogy a kocsi alján a küszöbön lévő műanyag kupakok közül az egyik elkezd porladni. Azonnal cseréltem az összeset. Kb szó szerint arany áron adták: egy marék műanyag volt 10-20e Ft évekkel ezelőtt. Sokan lehet hogy nem költöttek volna erre, én kicseréltem, mert ha oda bejut a víz, utólag javtani sokkal nagyobb költség lett volna. 8 éven át heti kétszer autópályás ingázásra használtam, heti 5 napon ki se hoztam a kocsit a garázsból. A garázs sem egy dohos beázó csirkeól. Így ilyen körülmények között nem fog szétrohadni. Igen, ez egy szélsőséges körülmény, másnak kint áll az utcán az autója, csapatja télen-nyáron a latyakban is. Ez az autó van értem hozzáállás is érthető, az valószínűleg ennyi idősen rosszabb állapotban lesz.

2023. szept. 11. 13:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 Szolovjov ***** válasza:
100%
Inkább az üregvédelemre célszerű koncentrálni, mert az autók többnyire belülről rohadnak el kifelé. Én a 29 éves Passatom alját soha semmivel nem kezeltem, mert így meglátom ha valahol bibi van. 5 réteg bevonat alatt csak akkor veszi észre az ember ahibát, ha már kiesik a kocsi alján.
2023. szept. 13. 17:24
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!